در حین انجام جراحی کاشت مو، پزشک فولیکول ها را از ناحیه متراکم به ناحیهای کم پشت یا طاس انتقال میدهد. برای انجام این کار، از روش های زیر استفاده میشود:

جراحی کاشت موی طبیعی به روش FUT

در میان روش های مختلفی که برای کاشت موی طبیعی وجود دارد، این روش بسیار تهاجمی بوده و با خونریزی زیادی همراه است. چرا که یک نوار 1 یا دو سانتی از بانک مو برداشته می شود. سپس با استفاده از یک میکروسکوپ فوق العاده قوی، فولیکولهای مو جدا شده و به ناحیه مو پیوند زده می شود.

مزایای روش FUT

هزینه جراحی به روش  FUT کمتر از سایر روش هاست.

برای برداشت و پیوند مو تنها به یک روز زمان نیاز است.

احتمال آسیب دیدن گرافت های مو بسیار کم است.

معایب روش FUT

دوره بهبودی طولانی به دلیل تهاجمی بودن روش.

وجود جای زخم بعد از انجام جراحی.

بالا بودن احتمال عفونت و التهاب نسبت به روشهای دیگر.

چه افرادی کاندیدای خوبی برای انجام عمل جراحی کاشت مو می‌باشند؟

کاشت مو به هر فردی که به علت برداشتن بیش‌ازحد ابرو، جای زخم یا بیماری تیروئید دچار کم‌پشتی یا ریزش مو شده‌اند توصیه می‌شود.

جراحی کاشت ابرو چگونه انجام می‌گیرد؟

در این فرایند هر ابرو به طور منفرد طراحی و تنظیم می‌شود تا با ویژگی‌های صورت فرد تناسب داشته باشد و در عین حال به خواست بیمار نیز توجه می‌شود. جراح کاشت ابرو مجرب ضخامت درست مو، شکل قوس ابرو، طول و فضای بین ابروها را مدنظر قرار می‌دهد.

جراح با استفاده از روش کاشت واحد فولیکولی (FUT) یا استخراج واحد فولیکولی(FUE) گرافت ها را از پشت سر و یا دیگر قسمت‌های بدن برمی‌دارد. سپس برای کاشت گرافت های اهداشده برش‌های بسیار کوچکی در محل پذیرنده ایجاد می‌شود. در طول فرایند کاشت بیمار از آغاز تا پایان هوشیار است. با این حال ممکن است قبل از انجام فرایند به شما آرام‌بخش و یا بی‌حسی خوراکی داده شود. ممکن است دیگر به بی‌حسی درون‌رگی نیاز نباشد.کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً کاشت ابرو حدود 4 ساعت طول بکشد. تقریباً نصف این زمان صرف برداشت فولیکول و نصف دیگر این زمان صرف کاشت فولیکول‌ها می‌شود. در موارد استفاده از گرافت های بزرگ‌تر که در آن‌ها از بیش از 500 فولیکول استفاده می‌شود ممکن است این فرایند کمی بیشتر طول بکشد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش عمل می‌کند. در این فرایند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد.

مزوتراپی مو مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن های بسیار کوچکی زیر پوست میانی کف سر تزریق می کند.

مزوتراپی به کمک تزریق در پوست سر برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شود. ترکیبات دارویی موجود در مزوتراپی باعث تقویت گردش خون در رگ‌ های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خون‌ رسانی بهتر به فولیکول‌های مو می‌شود.

این تزریق را پزشک پس از معاینه و تشخیص علت ریزش مو انجام می دهد. سوزن شماره ۳۰ یا دستگاه مزوتراپی مجهز به سوزن برای این کار استفاده می شود. سپس ویتامین ها، مواد معدنی یا فیناستراید ها و مینوکسیدیل را به مقدار لازم با فاصله های ۱ سانتی متری از هم زیر پوست سر تزریق می کند.این ترکیب‌ های دارویی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عنصر روی هستند و تزریق آن در پوست سر باعث سلامتی و زیبایی بیشتر موها می‌شود. این روش در مقایسه با دیگر روش‌ ها تأثیر سریع‌ تری دارد و باعث متعادل‌ سازی سطح هورمون‌ های مو می‌شود.

در این روش درمانی، قدرت جذب فولیکول های مو بالاتر رفته و مواد مغذی را بیش تر جذب می کنند. پس از جذب مواد، فولیکول های خاموش تبدیل به محرکی برای رشد مو می شوند.

طی این فرآیند مقدار لازم آمینو اسید برای سلامتی مو تامین شده و تولید کراتین زیاد می شود. به همین دلیل، مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای انواع پوست سر محسوب می شود.

از آنجا که مزوتراپی برای درمان ریزش مو در اثر اختلالات هورمونی کاربرد دارد، می‌تواند با متعادل‌ سازی میزان هورمون‌ ها مفید باشد.